Close
  • ANASAYFA
  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    • Birimlerimiz
    • Hizmet Standartları
    • Meclis Kararları
    • İhale İlanları
    • Belediye Meclisi
    • Yönetmelikler
    • Eylem Planı
    • Performans Programı
    • Faaliyet Raporu
    • Stratejik Plan
    • K.V.K.K.
  • ŞIRNAK
  • E-BELEDİYE
  • İLETİŞİM
  • ANASAYFA
  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    • Birimlerimiz
    • Hizmet Standartları
    • Meclis Kararları
    • İhale İlanları
    • Belediye Meclisi
    • Yönetmelikler
    • Eylem Planı
    • Performans Programı
    • Faaliyet Raporu
    • Stratejik Plan
    • K.V.K.K.
  • ŞIRNAK
  • E-BELEDİYE
  • İLETİŞİM

Facebook Twitter Instagram Youtube
  • ANASAYFA
  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    • Birimlerimiz
    • Hizmet Standartları
    • Meclis Kararları
    • İhale İlanları
    • Belediye Meclisi
    • Yönetmelikler
    • Eylem Planı
    • Performans Programı
    • Faaliyet Raporu
    • Stratejik Plan
    • K.V.K.K.
  • ŞIRNAK
  • E-BELEDİYE
  • İLETİŞİM

Facebook Twitter Instagram Youtube
İlanlar

ŞIRNAK BELEDİYESİ SOSYAL HİZMET VE YARDIM YÖNETMELİĞİ İLANI

Yazar Selim Düz  Tarih: 23/06/2023

 

ŞIRNAK BELEDİYESİ

SOSYAL HİZMET VE YARDIM YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ KISIM 

Genel Esaslar

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Şırnak Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları içinde bulunan; Belediye sınırları içinde ikamet eden temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere bütçe imkânları dâhilinde yapılacak ayni, nakdi ve hizmet sunumu sosyal yardımlar ile engelli merkezlerinin oluşturulması ve diğer sosyal hizmetlerin yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2-Bu yönetmelik belediye sınırları içinde belediyece yapılacak sosyal hizmetler ve yardımlar ile bu hizmet ve yardımlardan faydalananları ve faydalanacak durumda olanlar ile  03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı belediye Kanununun  Acil Durum Planlaması başlıklı 53.maddesinin  4.fıkrası gereğince “Belediye, belediye sınırları dışında yangın ve doğal afetler meydana gelmesi durumunda, bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlayabilmesini kapsar.

Hukuki dayanak

MADDE 3– 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendi, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile aynı kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi hükümlerine, dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4-(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. Belediye: :Şırnak Belediyesini,
  2. Belediye Başkanı: :Şırnak Belediye Başkanını,
  3. Belediye Encümeni: Şırnak Belediye Encümenini,

ç. Belediye Meclisi: Şırnak Belediye Meclisini,

  1. Değerlendirme Komisyonu: Şırnak Belediyesine yardım talebinde bulunan ve muhtaçlığı belirlenen müracaatçının talebinin uygunluğunu, yardım miktarını, şeklini ve süresini belirleyen Değerlendirme Komisyonu Belediye Başkanının onayı ile kurulur.
  2. Engelli: Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duyusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplardan dolayı topluma diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda tam ve etkin katılımını kısıtlayan tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyi, ifade eder.
  3. Engelli Hizmet Birimleri: Engellilerle ilgili bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve mesleki iyileştirme hizmetleri vermek üzere belediye bünyesinde kurulacak Engelli Merkezi içinde oluşturulan hizmet birimlerini,
  4. Hizmet Sunumu: Muhtaç, Engelli, Yaşlı kimselerin evlerinde kişisel bakımları ile evlerinin (temizlik,tamirat vb) bakım hizmetlerini içeren sosyal yardımlar,

ğ. Muhtaçlık sınırının tespiti: Ailede kişi başına düşen gelirin,bir aylık net asgari ücretin üçte biri,

  1. Muhtaçlık :2022 sayılı 65 yaşını doldurmuş muhtaç,güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanununun 1.maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen Muhtaç tanımına uygun olarak;”Her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle,hane içinde kişi başına düşen aylık ortalama gelir tutarı,asgari ücretin aylık net tutarının üçte birinden az olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olmayan kimselerdir.

ı. Muhtaçlığın belirlenmesi:Ailede toplam gelirin ailede bulunan toplam kişi sayısına bölündüğünde elde edilen rakamın muhtaçlık sınırından düşük olmasının belirlenmesi,

  1. Sosyal Hizmetler: Kişi ve ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunluklarının giderilmesine ve ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunması ve hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetler bütününü,
  2. Müdürlük: Şırnak Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü,
  3. Yetkili Makam: Belediye Başkanı veya görevlendireceği yetkili kişi ya da kişileri,

l.Yönetmelik Şırnak  Belediyesi Sosyal Yardım Esasları Yönetmeliğini, ifade eder.

m.Kurum Kuruluş ve Dernekler: Amatör spor kulüpleri, okullar, sosyal ve kültürel hizmet veren dernekler vb. bütününü,

n.Sosyal Yardım: Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yapılacak ayni ve nakdi yardımları,

o.Nakdi Yardım: Müracaatçıya bu yönetmelik kapsamında yapılacak para ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek alışveriş çeki, akıllı kart kontörü yardımını, sosyal kart vb. araçlardır.

ö. Ayni Yardım: Yiyecek, giyecek, yakacak, temizlik malzemesi kırtasiye, tıbbi araç gereç ile iyileştirme amaçlı takma araç-gereçleri gibi müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımlarının bütününü ifade eder.

p.Tahkikat Komisyonu: Şırnak Belediyesine yardım talebinde bulunan ve muhtaçlığı belirlenen müracaatçının talebinin uygunluğunu, yardım miktarını, belirleyen Tahkikat Komisyonu Belediye Başkanının onayı ile kurulur.

r.Dar Gelirli: Aylık toplam geliri asgari ücretin bir buçuk katını geçmeyen aileyi ifade eder.

s.Afet :Afet toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel,ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran,normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ,etkilenen toplumun başetme kapasitesinin yeterli olmadığı doğal,teknolojik veya insan kaynaklı olayları ifade eder.

ş) Sosyal Kart:Şırnak  Belediyesi sınırları içinde yaşayan ihtiyaç sahiplerine verilen ve Şırnak Belediyesinin belirlediği dönemlerde ve tutarda ihtiyaç düzeyine göre bakiyenin yüklendiği ön ödemeli elektronik karttır.

 

İKİNCİ BÖLÜM

İlkeler, Sosyal Hizmetlere İlişkin Genel Esaslar, Sosyal Yardımlara İlişkin Genel Esaslar,Diğer Kuruluşlarla Yapılacak İşbirliği ve Yardımlar İlkeler,

İlkeler, Sosyal Hizmetlere İlişkin Genel Esaslar

MADDE 5-Şırnak  Belediyesi Kültür ve Sosyal İler Müdürlüğünün tüm çalışmalarında;

  1. a) Müdürlük iş ve işlemlerinde Kanun ve yönetmeliklere aykırı olmamalıdır.
  2. b) Hizmetlerin temini ve sunumunda yerinde ve ihtiyaca uygun olmalıdır.
  3. c) Uygulamada verilecek hizmetler adaletli ve eşit olmalıdır.

ç) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik esas alınmalıdır.

  1. d) Kurum içi yönetimde Belediyemiz mücavir alan sınırlarını ilgilendiren kararlarda katılımcılık esas alınmalıdır.
  2. e) Verilen hizmetler şeffaf, açık ve hesap verilebilir olmalıdır.
  3. f) Hizmetlerde geçici çözüm ve anlık kararlar yerine, Uzun vadeli ve kalıcı sürdürebilir temel ilkeler esas alınmalıdır.
  4. g) ihtiyaç sahibi her kesime hitap etmelidir.

 

Sosyal hizmetlere ilişkin genel esaslar

MADDE 6-Sosyal hizmetlere ilişkin genel esaslar şunlardır:

  1. a) Belediye; hemşeriler arasında sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi ve kültürel değerlerin korunması konusunda gerekli çalışmaları yapar. İlde yaşayan yetişkinler, yaşlılar, engelliler, kadınlar, gençler ve çocuklara yönelik her türlü sosyal ve kültürel hizmetleri yürütür, geliştirir ve bu amaçla sosyal tesisler kurabilir.

b)Bu yönetmelik kapsamına giren sosyal hizmet ve yardımlara ilişkin faaliyetler, belediyenin denetim ve gözetiminde, sivil toplum kuruluşları ile halkın gönüllü katkıları ve katılımı da gözetilerek bir bütünlük içinde yürütülür.

  1. c) Sosyal hizmetler alanında faaliyet gösteren diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliği tesis edilerek güç birliği sağlanır ve mevcut kaynaklara en verimli şekilde işlerlik kazandırılır.

ç) Sosyal hizmetlerin yürütülmesi ve sunulmasında sınıf, ırk, dil, din, mezhep veya bölge farklılığı gözetilemez, hizmet talebinin hizmet arzından fazla olması halinde öncelikler, belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınarak belirlenir.

  1. d) Sosyal hizmetler, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda Engelli, yaşlı, düşkün, muhtaç, yoksul ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Hizmet sunumu insan haysiyet ve vakarına yaraşır şekilde yerine getirilir.
  2. e) Sosyal hizmetlerin ücretsiz yürütülmesi esastır. Ancak hizmetin niteliği gereği ücret alınması zorunlu olan durumlarda belediye meclisince belirlenen ücret tarifesine göre bedel alınabilir.
  3. f) İlimizdeki hastanelerde tedavi gören hasta yakınlarının barınma sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapar. Hasta ve yeni doğan ziyaretleri gerçekleştirir ve bu kimselere yönelik yardımlarda bulunabilir.
  4. g) İlimizde ikamet eden kimselerden cenazesi bulunanlara taziye amaçlı yemek ve benzeri hizmetlerde bulunabilir.

Sosyal yardımlara ilişkin genel esaslar

MADDE 7-Belediye bu yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir. Yardım uygulamalarına ait genel esaslar şunlardır:

  1. a) Belediye ayni ve nakdi yardımlarda bulunur. Bu amaçla bütçeye her yıl ödenek konur.
  2. b) Belediye ayni ve nakdi yardım faaliyetlerinde bulunan kurum ve kuruluşların katkısını artırmak için çaba gösterir, gerektiğinde yapılacak yardımları koordine eder.
  3. c) Ayni ve nakdi yardım programlarının uygulanmasında yaşlı, Engelli, çocuklar, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.

ç) Yardım taleplerinin karşılanmasında; belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.

Diğer kuruluşlarla yapılacak işbirliği ve yardımlar

 MADDE 8-(1) Belediye, 5393 sayılı belediye Kanununun 75 inci Maddesinin (c) bendindeki “Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, kamu yararına çalışan dernekler, Bakanlar kurulunca vergi muafiyeti tanınmış ve 7/6/2005 tarihli ve 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu kapsamına giren meslek odaları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirilebilir. Diğer dernek ve vakıflar ile gerçekleştirilecek ortak hizmet projeleri için mahallin en büyük mülki İdare Amirinin izninin alınması gerekir.” hükmüne uygun olarak 507 sayılı Esnaf ve Küçük Sanatkârlar Kanunu kapsamına giren meslek odaları ile geliştireceği ortak hizmet projeleri kapsamında bu kuruluşlara ayni ve nakdi yardımda bulunabilir. Sosyal yardımların yapılmasında ihtiyaç sahiplerine gıda, giyinme ve barınma yardımında bulunabilir. Sosyal yardımların yapılmasında ihtiyaç sahiplerine gıda, giyinme, barınma, ev eşyası, nakit yardımı, ısınma, eğitim, temizlik ve sağlık gibi temel nitelikli sosyal ve ekonomik sorunların çözümü kapsamında, geliştirilecek ortak hizmet projelerinde yardım yapılacak kuruluşun ve yardımın amaç ve niteliğinin meclis kararında belirtilmesi zorunludur.

 

İKİNCİ KISIM

Sosyal Yardımlar

BİRİNCİ BÖLÜM

Sosyal Yardımlardan Yararlanma Hakkı, Başvuru, Başvuruda İstenecek Belgeler Sosyal yardımlardan yararlanma hakkı

 

MADDE 9- (1) Aşağıda belirtilen kişilerin belediyece yapılacak sosyal yardımlardan yararlanmaya hakkı vardır:

  1. a) Belediye sınırları içinde ikamet eden muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün ve engelli kişiler,
  2. b) Belediye sınırları içinde ikamet eden, kamuya ait eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan muhtaç öğrenciler ve/veya ailelerine,
  3. c) Belediye sınırları içinde ikamet eden, afetlere maruz kalmış olup ayni ve nakdi yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilen kişiler,

(2) Sosyal yardımların yapılmasında temel amaç ihtiyaç sahiplerinin gıda, giyinme, barınma, ısınma, eğitim, sağlık gibi temel nitelikte sosyal ve ekonomik bir sorununun çözümünde ona yardımcı olunmasıdır.

(3) Sosyal yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda, vatandaşa en yakın ve en uygun yöntemlerle sunulmasına özen gösterilir. Yapılacak ayni ve nakdi yardımlar karşılıksızdır.

Başvuru

MADDE 10-(1) Bu yönetmelik kapsamındaki sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar Müdürlüğe başvurur.

(2) Başvuru olmasa dahi, basında yer alan veya zabıta birimlerince ya da muhtarlıkça tespit edilip belediyeye bildirilen afetzede, muhtaç yoksul, muhtaç, Engelli, kimsesiz ve düşkünlere de re’sen yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir.

Başvuruda istenecek belgeler

MADDE 11 – (1) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir:

  1. a) Yardıma muhtaç olduğuna dair fakirlik ihtiyaç ilmühaberi.Fakirlik belgesi ibraz edildiğinde ikametgâh belgesi aranmaz.
  2. b) Engelli ise sağlık kurulu raporu,

c)Doğal afetlerden zarar gördüğü için nakdi yardım başvurusunda bulunan kişiden istenilen bilgilere ek olarak oluşan afetle ilgili belgeler,

ç)Muhtaç asker ailesine yardım için başvurulmuş ise istenilen belgelere ek olarak,askere giden kişi ile ilgili sevk,terhis tarihi vb. belgeler,

(2)Yukarıdaki belgeleri hazırlayan sosyal yardım talebinde bulunan kişilere Tahkikat komisyonu ve Değerlendirme Kurulu Kararı  sonucunda yardım yapılabilir.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Başvuruların İncelenmesi, Başvuruların Değerlendirilmesi,Tahkikat ve Değerlendirme Komisyonunun Görev ve Yetkileri ve Başvuruların incelenmesi

MADDE 12- (1) Müdürlükçe başvuru veya durum tespit belgeleri bu Yönetmeliğe uygun bulunan kişilerin ekonomik ve sosyal durumunu tespite yönelik olarak gerektiğinde yerinde inceleme yapılarak sosyal inceleme raporu düzenlenir.

(2) Tahkikat Komisyonu, Sosyal inceleme raporunda başvuru sahiplerinin genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler belirtilir.

(3) Başvurular Müdürlükçe Tahkikat Komisyonuna sosyal inceleme raporuyla birlikte karara bağlanmak üzere “Değerlendirme Komisyonu”na gönderilir. Değerlendirme Kurulu 2 haftada bir toplanarak gelen başvuruları inceler.Kurul gerektiğinde toplantılarını haftalıkta yapabilir.

(4)Belediyelerin res’en tespiti

Belediyemiz sınırları dahilinde yaşayan tüm dar gelirli,yoksul,muhtaç,kimsesiz kişiler tespit edilerek bilgi bankası oluşturabilir.

a)Belediyenin bilgi kaynakları

b)Mahalle Muhtarlarından alınacak bilgiler

c)Sosyal Güvenlik Kurumundan istenebilecek belgeler,

ç)Yardım dernekleri ve diğer sivil toplum kuruluşlarının yardımları,

d)Sosyal Yardımlaşma Vakfı bilgi kaynakları,

e)Kamu kurum ve kuruluşları bilgi kaynakları,

f)Belediye Başkanı ve meclis üyelerinin bilgi ve yardımlarıyla yapılır.

Başvuruların değerlendirilmesi

MADDE 13- (1) Yönetmelikte belirlenen kriterler çerçevesinde yapılacak nakdi, eşya, tedavi, afet, tıbbi malzeme, yakacak ve barınma tadilat yardımlarının yardım Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu tarafından yapılan derecelendirme neticesinde ek – 1 deki form kullanılarak yapılır.

Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal hizmet ve yardımlar Değerlendirme Komisyonu tarafından yürütülür. Değerlendirme sırasında başvuruda bulunan muhtaç kişinin tahkikatını yapan ve sosyal inceleme raporunda imzası bulunan görevliler de hazır bulunur.

(2) Değerlendirme Komisyonu üyelerinin görev süresi 1 yıldır. Değerlendirme Komisyonu Başkanı Belediye başkanından onay alarak gerekli görmesi durumunda süresinden önce üyeleri değiştirebilir. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.

(3) Değerlendirme Komisyonu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Oylarda eşitlik olması halinde Değerlendirme Komisyonu başkanının bulunduğu taraf çoğunluk sayılır.

(4) Değerlendirme Komisyonu, başkanın çağrısı üzerine gerekli oldukça toplanır.

(5) Sosyal hizmet ve yardım iş ve işlemlerinin yürütülmesi için Belediye tarafından yeteri kadar personel görevlendirilir, gerekli araç, gereç ve bürolar tahsis olunur.

(6) Sosyal Yardım Değerlendirme Kriterleri Cetveli Belediye tarafından yapılacak sadece nakdi ve Afet yardımlarına ilişkin olarak oluşturulacak ve bu Yönetmeliğin eki kabul edilen ekonomik derece puan kriterleri doğrultusunda yapılacak değerlendirme sonucu her muhtaç kişi için verilen puanlar derecelendirilerek, nakdi yardım miktarına göre yardım yapılır. Nakdi Yardımlar, Sosyal Yardım Komisyonunca yapılan derecelendirme sonucunda 100 puan üzerinden, en yüksek puan alandan başlamak üzere, büyükten küçüğe sıralanarak yapılır. Ekteki form sadece nakdi yardımlar için doldurulacaktır.

(7)Yardım komisyonu, müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen raporda aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına karar verilir.

  1. a) Aile bireylerinin iş durumu.
  2. b) Ailenin net gelirleri.
  3. c) Barınma ve eşya durumu.

ç) Ailede yaşayan kişilerin sayısı ve kimlik bilgileri.

  1. d) Ailedeki öğrenim gören kişi sayısı.
  2. e) Medeni hali.
  3. f) Engelli durumu.
  4. g) Başka kurumlardan alınan yardımlar.

ğ) Taşınır ve taşınmaz mal durumu.

  1. h) Ailede yaşayan kişilerin sağlık durumları.

(8) Yapılacak yardımların miktarı Sosyal Yardım komisyonu tarafından belirlenir. Yönetmeliğin EK-1) deki formu yardım komisyonunca yapılan derecelendirme neticesinde 100 puan üzerinden;

  1. a) 0–50 Puan arası yardım uygun değil,
  2. b) 51–65 Puan arası azami net asgari ücretin yüzde 200 fazlası oranına kadar nakdi yardım,
  3. c) 66–80 Puan Arası azami net asgari ücretin yüzde 250 oranına kadar nakdi yardım,

ç) 81–100 Puan Arası azami net asgari ücretin yüzde 300 oranına kadar nakdi yardım olarak yapılabilir.

  1. d) 100 puan ve üstü azami net asgari ücretin yüzde 300 oranına kadar nakdi yardım olarak yapılabilir.
  2. e) Değerlendirme kurulunca ailenin sosyo-ekonomik durumuna ilişkin belirlenecek diğer kriterler ve alınacak komşu ,muhtar ve incelemeci görüşleri doğrultusunda komisyonca 0 ile 30 puan arası takdir yetkisini kullanır.

Tahkikat ve Değerlendirme komisyonunun oluşumu,görev ve yetkileri

MADDE 14– (1)Tahkikat ve Değerlendirme komisyonlarının görev ve yetkileri şunlardır:

a)Tahkikat Komisyonu: Şırnak Belediyesine yardım talebinde bulunan ve muhtaçlığı belirlenen müracaatçının talebinin uygunluğunu, yardım miktarını, belirleyen Tahkikat Komisyonu Belediye Başkanının onayı ile kurulur. Belediye Başkanınca görevlendirilmiş Zabıta Müdürlüğü personellerinden oluşan 2 kişilik Tahkikat komisyonudur. Tahkikat Komisyonu, Sosyal inceleme raporunda başvuru sahiplerinin genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler ile gelir durumları ve ailenin muhtaçlık durumuna göre yardım yapılıp yapılamayacağına ilişkin görüşlerini belirtilir.

b)Değerlendirme Komisyonu: Şırnak Belediyesine yardım talebinde bulunan ve muhtaçlığı belirlenen müracaatçının talebinin uygunluğunu, yardım miktarını, şeklini ve süresini belirleyen Değerlendirme Komisyonu Belediye Başkanının onayı ile kurulur. Belediye Başkanınca görevlendirilmiş Belediye Başkan Yardımcısı yoksa görevlendirilecek bir Müdür Başkanlığında, biri Belediye Meclis üyesi olmak üzere, Mali Hizmetler Müdürlüğünden bir personel,Zabıta Müdürlüğü tarafından belirlenen iki görevliden oluşan 5 kişilik değerlendirme komisyonudur.

  1. c) 10 nuncu maddeye uygun olarak sosyal yardım talebiyle Belediyeye müracaat eden veya Belediyece yoksul ve muhtaçlığı belirlenen kişilerin durumlarını değerlendirerek yardım yapılmasının uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda yapılacak yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili uygunluk görüşü vermek,

ç) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde sosyal yardım ve hizmetlerden yararlanacak kişilerde aranacak şartları tespit etmek, uygulamanın ne yönde yapılması gerektiği hakkında harcama yetkilisinin kararına esas olmak üzere uygunluk görüşü vermek,

  1. d) Bütçe yılı içinde toplu halde yapılacak ayni / nakdi, toplu gıda, barınma, yakacak gibi sosyal yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili olarak, belediyenin bu amaçla geçmiş yıllarda yaptığı yardımları, belediyeye yapılan yardım başvuruları, güncel ihtiyaç durumlarını ve bütçe imkânlarını dikkate alarak genel uygunluk görüşü vermek
  2. e) Belediye Başkanının sosyal hizmet ve yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Nakdi Yardım

MADDE 15- (1) Değerlendirme kurulu tek seferde  brüt asgari ücretin 3 katından fazla nakdi yardım yapılmasına karar veremez.

(2) Belediye dar gelirlilere,muhtaç,yoksul,düşkün,kimsesiz ve engellilere sosyal ve ekonomik sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla nakdi yardımda bulunabilir.Yapılacak nakdi yardım miktarı Tahkikat Komisyonun görüşü, veya res’en Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenir.

(3) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Değerlendirme Komisyon kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki (kuponu), akıllı kart kontörü ,sosyal kart dağıtılabilir. Bu çekler veya akıllı kartlar ile alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle kaynakların etkili,ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak şekilde sözleşme yapılır. Alışveriş yapılan merkezlere kupon, kontör,kart  karşılığı meblağ ödenir.

(4)Nakdi Yardımlar kişilerin banka hesaplarına yatırılacaktır.

(5)Belediye Sınırları içinde meydana gelen yangın ,deprem,sel ve benzeri afetlerden zarar görenlere; Tahkikat Komisyonun görüşü,Değerlendirme Kurulu Kararı ve Belediye Başkanının onayı ile nakdi yardım yapılabilir.

(6)Nakdi yardım yapılacak kişilere banka kartı aracılığı ile de ödeme yapılabilir.Müdürlükçe Değerlendirme Kurulu Kararı ile nakdi yardım yapılması uygun bulunan kişiler Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirilir,anlaşmalı bankada açacakları sosyal yardım cüzdanının fotokopisini Mali Hizmetler Müdürlüğüne teslim etmeleri karşılığında nakdi yardım Mali Hizmetler Müdürlüğünce banka hesaplarına aktarılır.

 

Sosyal Kart

MADDE 16 – (1) Sosyal Kart, Şırnak  Belediyesi sınırları içinde yaşayan ihtiyaç sahiplerine verilen ve Şırnak Belediyesinin belirlediği dönemlerde ve tutarda ihtiyaç düzeyine göre bakiyenin yüklendiği ön ödemeli elektronik karttır. Sosyal kart eşi vefat etmiş olanlara,herhangi bir maaş geliri olmayanlara,geliri muhtaçlık sınırının altında olanlara,yaşadığı sağlık sorunları sebebi ile yardıma muhtaç olanlara verilebilir.

(2) Sosyal Kart teknik hizmetlerinin verilmesi için bankalarla veya elektronik kart hizmeti verebilen diğer kuruluşlarla kaynakların etkili,ekonomik ve verimli kullanımını sağlayacak şekilde sözleşme yapılabilir.

(3) Sosyal Kart dağıtımı Tahkikat komisyonunun inceleme durum raporu ve olumlu görüşü ve Değerlendirme Kurulu  Kararı ile belirlenir. Değerlendirme Kurulu ,Kart dağıtılacak kişi sayısı ile nakdi yardım miktarı ve süresine karar verir.

(4)Sosyal kart yapılacak olan ihale ile,karta yüklenecek belli bir nakdi oran üzerinden de dağıtılabilir.

Sıcak yemek yardımı

MADDE 17 – (1) İhtiyaç sahiplerine günlük sıcak yemek yardımı yapılabilir.

(2) Yemek türü ve miktarı bir kişinin ihtiyacı olan günlük kalori miktarına göre belirlenir.

(3) Yemekler kişilerin evlerine veya uygun bir yere götürülerek teslim edilir. Bu hizmet esnasında uygun hizmet araçları kullanılır.

Ekmek yardımı

MADDE 18 –  İhtiyaç sahiplerine günlük ekmek yardımı yapılabilir.

(2) Ekmek yardımı miktarı kişi veya hanenin ihtiyacına göre belirlenir.

(3) Ekmek yardımı verilecek fiş veya barkot sistemiyle dağıttırılabilir.

(4) Ekmek yardımı dağıtım noktalarından teslim edilebilir veya kişilerin evlerine veya uygun bir yere götürülerek teslim edilebilir. Bu hizmet esnasında uygun hizmet araçları kullanılır.

 

Evlenme yardımı

MADDE 19 –  Aylık geliri brüt asgari ücretten fazla olmayan kişilerden evlenenlere çeyiz ihtiyaçlarını karşılamak ve bir defaya mahsus olmak üzere brüt asgari ücretin üç katı tutarında evlenme yardımı yapılabilir.

Fiziksel mekân düzenleme yardımı

MADDE 20 – (1) Fiziksel mekân düzenleme yardımı, kişilerin konutlarının ve işyerlerinin veya devam ettikleri devlet okullarının;

  1. a) Yaşlılık, hastalık ve engellilik hallerinde, erişime uygun hale getirilmesi amacıyla tamir, tadil ve tefriş edilmesidir.
  2. b) Doğal afetler, yangın ve kaza gibi durumlar sonrasında tamir, tadil ve tefriş edilmesidir.

Hayır Çarşısı

MADDE 21–  Yiyecek, giyecek, kırtasiye, ev eşyası, tıbbi araç-gereç, ilaç, rehabilitasyon amaçlı protez araç gereçleri ile engelliler için engelli aracı ve benzeri hak sahibine verilmek üzere Yönetmelik gereği Belediye bütçesinden alınan veya kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerin bağışladığı mal ve malzemeler Hayır Çarşısından verilir.

 

Eğitim Yardımı

MADDE 22-Ailesi ile birlikte Şırnak Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan, Şırnak’ta veya şehir dışında lisans/ön lisans eğitimine örgün olarak devam eden öğrencisi bulunan ve Şırnak  Belediyesi Sosyal Hizmet ve Sosyal Yardım Yönetmeliğinde belirlenen ihtiyaç sahibi ve dar gelirli kriterini taşıyan aileler faydalandırılacaktır. Bu yardım ayni olabileceği gibi yılda 1 defaya mahsus nakdi de olabilecektir. Nakdi olması durumunda Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu tarafından başvurular üzerinden yapılacak tespitler neticesinde bütçe imkanları dahlinde miktarına ve öğrenci sayısına karar verilecektir.

a-Başvuruda İstenilen Belgeler

1-Başvuru Formu

2-Öğrenci Belgesi

3-Yerleşim Yeri Belgesi

4-Nüfus Aile Kaydı

5-Öğrencinin Adına Kayıtlı Banka Iban Dekontu

b-Eğitim Yardımından Yararlanma Koşulları

1-Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması,

2-İlk defa Üniversite’yi kazanıp kayıt yaptırmış olmak

3-Türkiye’de yerleşik devlet üniversitelerinin örgün bölümlerini kazanmış olmak (açık öğretim ve uzaktan eğitimler kabul edilmez.) ya da Türkiye ve KKTC’de yerleşik vakıf üniversitelerinin en az 4 yıllık bölümlerini tam burslu kazanmış olması.

4-3294 Sayılı kanun kapsamında muhtaç olması.

5- 4 yıllık bölüm kazanan şehit ve gazi çocukları ise gelir kriterine bakılmaksızın eğitim yardımından yararlanacak.

6-Ailesinin ikamet adresinin son 6 ay Şırnak ta olması,

7- Öğrenci başvuruları Sosyal Hizmetler ve Yardım Esasları Yönetmeliğine göre  değerlendirmeye alınmaktadır.

8-Aynı aileden ve haneden 25 yaşını geçmemiş sadece bir öğrenciye eğitim yardımı verilir.

9-Yabancı uyruklu öğrenciler, yabancı ülkede eğitim gören, yüksek lisans, doktora, uzaktan öğretim, açık öğretim öğrencileri ve %100 burslu olmayan özel üniversite öğrencileri eğitim yardımından yararlanamayacaklardır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Ayni Yardım

MADDE 23– (1) Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kimselere gıda, yakacak, giyecek, kırtasiye, ilaç, tıbbi araç-gereç gibi ayni yardımlarda bulunabilir.

(2) Gıda, yakacak, kırtasiye, giyecek gibi temel ihtiyaç konusu ayni yardımlar, Müdürlüğün teklifi üzerine Değerlendirme Komisyonunca belirlenecek sayı, içerik ve miktarda, harcama yetkilisinin talimatı ile yapılabilir. Ayni yardım yapılacakların tespitinde Tahkikat Komisyonunun görüşü ve Sosyal Yardım Değerlendirme Komisyonu  kararı ile tespit edilecektir.

(3) İlaç,tıbbi araç gereç,tekerlekli sandalye(akülü veya manuel), koltuk değneği, rehabilitasyon amaçlı ortez protez, protez araç-gereçleri gibi ayni yardımlarda ihtiyaç sahibinin başvurusu veya belediyenin re’sen yapacağı tespit üzerine,( 5510 sayılı Genel Sağlık Sigortası kanunun 60 ncı maddesiyle ayni yardımların bir kısmı Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmaktadır) Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmadığının belgelendirilmesi durumunda Değerlendirme Komisyonunun uygunluk görüşü ile yardımda bulunabilir.

(4) Ayni yardımlar, muhtaç ve yoksullara her gün ücretsiz ekmek dağıtılması gibi veya kırtasiye, ilaç, gıda, yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.

(5) Ayni yardımdan yararlanacak kişilerden bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde uygun olarak belirtilen evraklar istenir. İlk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik ayni yardımlar için okul müdürlüklerince öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve belge yeterlidir.

(6) Ayni yardımların dağıtılmasında muhtarlıklar, sivil toplum örgütleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile de işbirliği yapılabilir.

(7) Ayni yardımlar bir defada veya periyodik olarak yapılabilir.

(8) İlimizdeki hastanelerde tedavi gören hasta yakınlarının barınma sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapar. Hasta ve yeni doğan ziyaretleri gerçekleştirir ve bu kimselere yönelik yeni doğan bebek paketi gibi  yardımlarda bulunabilir.

(9) İlimizde ikamet eden kimselerden cenazesi bulunanlara taziye amaçlı yemek ve benzeri hizmetlerde bulunabilir.

(10)Yeni evlenen çiftlere evlilik paketi gibi yardımlarda bulunabilir.

(11)Aynî yardımdan yararlanacak kişilerden bu Yönetmelikte belirtilen belgeler istenir. İlk, ortaöğretim ve yükseköğrenim öğrencilerine yönelik aynî yardımlar için, okullarınca öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve belge yeterlidir.

(12)Doğal afet ve benzeri sebeplere dayanan konut hasarları, can ve mal güvenliğini tehdit edecek tesisat arızaları gibi durumlarda tamir, bakım ve onarım yardımları yapılabilir.

Ayni yardımların dağıtımı

MADDE 24– (1) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan gıda, yakacak, giyecek, kırtasiye malzemesi gibi ayni yardımlar, Belediye çalışanları ve araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere tutanak ile imza karşılığında dağıtılır. Gerektiğinde muhtarlar, sivil toplum ve kamu kuruluşlarıyla dağıtıma yönelik işbirliği yapılabilir. Ayni yardımların taşınması için üçüncü şahıslardan hizmet alımı yapılabilir.Ancak dağıtım belediye personeli tarafından veya belediye personelinin gözetiminde yapılır. Temel ihtiyaç konusu yardımlar ihtiyaç maddelerinin Belediyece temin edilip dağıtılması veya belirlenmiş harcamalar için kullanılabilecek şekilde Belediyece bastırılacak alışveriş çeki verilmesi şeklinde yapılabilir.

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

Sosyal Hizmetler  Engelli merkezleri ve hizmet birimleri

MADDE 25-(1) Belediye, Engellilerle ilgili bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve mesleki iyileştirme hizmetleri vermek üzere Müdürlük bünyesinde Engelli merkezi ve bu merkeze bağlı Engelli bakım merkezleri açabilir.

(2) Engelli merkezi; doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle oluşan engeli ortadan kaldırmak veya Engelliliğin etkilerini mümkün olan en az düzeye indirmek, Engelliye yeniden fiziksel, zihinsel, psikolojik, ruhsal, sosyal, mesleki ve ekonomik yararlılık alanlarında başarabileceği en üst düzeyde yetenekler kazandırarak; evinde, işinde ve sosyal yaşamında kendine ve topluma yeterli olabilmesi ve engellinin toplum ile bütünleşmesi amacıyla gerekli koruyucu, tıbbi, mesleki, eğitsel, rekreasyonel ve psiko-sosyal hizmetleri bu merkez bünyesinde oluşturulacak Engelli hizmet birimleri ve diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde yürütmeye çalışır.

(3) Engelli hizmet birimlerinin kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve işleyişine ilişkin usul ve esaslar hakkında İçişleri Bakanlığınca hazırlanacak yönetmelik hükümleri uygulanır.

(4) Bu birimler, faaliyetlerini Engellilere hizmet amacıyla kurulmuş vakıf, dernek ve bunların üst kuruluşlarıyla işbirliği halinde sürdürürler. Belediye, belediye meclisinin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak Engellilere yönelik faaliyetlerle ilgili olarak Engelli dernek ve vakıfları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirilebilir.

(5) Belediye; Engellilere yönelik hizmetlerin yapılmasında İlde dayanışma ve katılımı sağlamak, hizmetlerde etkinlik, tasarruf ve verimliliği arttırmak amacıyla gönüllü kişilerin katılımına yönelik programlar uygulayabilir.

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

Giderlerin Gerçekleştirilmesi

Ödeme yapılacak kişiler

MADDE 26-(1) Bu yönetmelik kapsamında yapılacak nakdi yardım ödemeleri, hak sahibine veya duruma göre vekiline veya vasisine makbuz ile yapılır.Ödeme yapılırken Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğine uyulacaktır.  Ödemenin yapılacağı kişi aşağıda belirtilen belgelere göre tespit edilir:

(2) Yardım yapılacak kişilerin Engelli, yaşlı ve hasta olmak gibi sebeplerden dolayı alacakları nakdi yardımı verecekleri imzalı vekâlet ve kimlik fotokopilerini de eklemek suretiyle vekil edecekleri kişilere ödeme yapılabilecektir. Kanuni temsilcilere yapılacak ödemelerde kanuni temsilcinin tayinine ilişkin mahkeme kararının ibrazı zorunludur. Ödeme yapılan kişilerin onaylı kimlik örnekleri ödeme belgesine bağlanır. Ödemelerin hak sahiplerinin banka hesaplarına aktarılması suretiyle ödenmesinde; hak sahibinin, Müdürlükçe onaylanmış yazılı talebi gerekir.

(3) Sosyal Kart dağıtımı Tahkikat komisyonunun inceleme durum raporu ve olumlu görüşü ve Değerlendirme Kurulu  Kararı ile belirlenir. Değerlendirme Kurulu Kart dağıtılacak kişi sayısı ile nakdi yardım miktarı ve süresine karar verir.

 Kayıt, takip ve kontrol sistemi

MADDE 27-(1) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Müdürlük, yardım yapılan kişilerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak tutmak, muhafaza etmekle yükümlüdür.

(2) Belediyece gerekli görülen hallerde, yardım için müracaat eden kişilerle ilgili olarak diğer belediyelerden, muhtarlıklardan yardım alıp almadığına dair bilgi istenebilir.

(3)Sosyal hizmet ve yardımlardan yararlananlar ihtiyaç hallerinin devam edip etmediğinin tespiti için izlenebilir.

(4) Kişiler mali durumlarında değerlendirme ölçütlerini etkileyen değişiklik olması halinde durumu bir ay içinde Belediye Başkanlığına bildirmek zorundadır.

(5) Gerçeğe aykırı evrak verildiğinin ve yalan beyanda bulunulduğunun tespit edilmesi halinde yardım kesilir ve verilen nakdi yardımlar kanuni faiziyle birlikte tahsil edilir.Cezai müeyyidelerin uygulanması bakımından genel hükümlere göre hareket edilir.Ayrıca kişinin mali durumunda iyileşme olması halinde de yardımlar kesilir.

Belediye Sınırları Dışına Yapılabilecek Sosyal Yardımlar

MADDE 28- (1) Belediye 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53 üncü maddesi gereğince, belediye sınırları dışında doğal afetler meydana gelmesi durumunda, Belediye Başkanınca bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlanabilir. Yardımlar ayni ve nakdi olabilir.

(2) Belediye gerektiğinde diğer afet bölgelerine personel, araç-gereç ve gerekli diğer donanımı sevk ederek destek sağlayabilir. Bu amaçla yapılan tüm masraflar belediye bütçesinden karşılanır.

 

 

 

 

BEŞİNCİ KISIM

Çeşitli Hükümler

Yürürlülükten Kaldırılan Yönetmelik

Madde 29-04.09.2019 tarih ve 2019/139 sayılı Şırnak Belediye Başkanlığı Belediye Meclisinin Sosyal Hizmet ve Yardım Yönetmeliğine ait kararı,bu yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihte kaldırılmış sayılacaktır.

Yürürlük

 MADDE 30-Sayıştay görüşü alınan bu yönetmelik ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

 MADDE 31-Bu yönetmelik hükümlerini Şırnak Belediye Başkanı yürütür.

06 /06/2023

 

 

 

 

 

 

Başkan                                                         Katip Üye                                   Katip Üye

Mehmet YARKA                                      Kamil KURT                              Zafer KURAN

Belediye Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK (1) Form.

 

 

ŞIRNAK BELEDİYESİ

Muhtaçlık Yardımı Değerlendirme Kriterleri

 

 

PUAN CETVELİ

AİLENİN İŞ DURUMU PUANI
A ÇALIŞMIYOR 20
B MEMUR 1
C İŞÇİ 5
D EMEKLİ 7
AİLENİZİN NET GELİRİ (AYLIK) PUANI
A 500 TL’DEN AZ 35
B 500 – 750 TL ARASI 25
C 750 – 1000 TL ARASI 20
D 1000- 1250 TL ARASI 15
E 1250 – 1500 TL ARASI 10
F 1500 TL’DEN FAZLA 0
AİLENİN DURUMU PUANI
A SAĞ VE BERABER 0
B BOŞANMIŞ VEYA VEFAT ETMİŞ 15
C YETİM AİLE 30
D ŞEHİT AİLESİ 20
E GAZİ AİLESİ 15
EVİN ISINMA DURUMU PUANI
A DOĞALGAZLI 0
B ELEKTRİKLİ 3
C SOBALI 6
D YOK 10
AİLENİZDEKİ KİŞİ SAYISI PUANI
A BİR 1
B İKİ 2
C ÜÇ 4
D DÖRT 6
E BEŞ 8
F BEŞTEN FAZLA 10
AİLENİZDE KRONİK SAĞLIK SORUNU OLAN KİŞİ SAYISI
A BİR 5
B İKİ 10
C ÜÇ 15
D DÖRT 20
E BEŞ 25
AİLEDE OKUYAN ÖĞRENCİ SAYISI PUANI
A 1 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) 3
B 2 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) 6
C 3 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) 9
D 4 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) 12
E 4 TEN FAZLA (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) 15
F 1 VEYA DAHA FAZLA (ÖRGÜN ÜNİVERSİTE) 15
ÖZEL OTONUZ VAR MI? PUANI
A EVET -10
B HAYIR 0
ENGELLİ DURUMU PUANI
A EVET 15
B HAYIR 0
EVİN DURUMU PUANI
A KENDİ EVİ -10
B KİRA 10
C KİRA KARŞILANIYOR 4
YARDIM DURUMU PUANI
A 2022 SAYILI YASA -5
B KAYMAKAMLIK -5
C DERNEK/VAKIF -5
D 2828 SAYILI SOSYAL HİZMETLER KAPSAMNDA -5
GAYRİMENKUL DURUMU PUANI
A EV (KONUT) İKAMET EDİLEN KONUT DIŞINDAKİ HER BAĞIMSIZ KONUT İÇİN -10
B DÜKKAN, HER BİR DÜKKAN İÇİN -20
C ARSA (VERGİ DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR ARSA İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN FAZLA HER BİR ARSA İÇİN -20
D ARAZİ (VERGİ DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR ARAZİ İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN FAZLA HER BİR ARAZİ -20
KOMİSYON DEĞERLENDİRME PUANI
A AİLENİN SOSYO EKONOMİK DURUMUNA İLİŞKİN OLARAK BELİRLENECEK DİĞER KRİTERLER VE ALINACAK KOMŞU,MUHTAR İNCELEMECİ GÖRÜŞLERİ NETİCESİNDE KOMİSYONUN DEĞERLENDİRME PAUNI 0-30
TOPLAM ALDIĞI PUAN PUANI

 

 


BEYTÜŞŞEBAP BELEDİYE BAŞKANLIĞI TİCARİ TAKSİ (T) PLAKASI KİRALAMAYA VERİLMESİ İŞİ İHALE İLANI
Önceki Duyuru
ŞIRNAK BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NDAN BİLLBOARD KİRALAMA İHALE İLANI
Sonraki Duyuru

İlanlar

Nöbetçi Eczaneler

E-Belediye

E-İmar

Webmail

İçerik Şırnak Belediyesine aittir. İzinsiz Kullanılamaz.

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunmak için çerezleri kullanıyoruz.

Hangi çerezleri kullandığımız hakkında daha fazla şey öğrenebilir veya ayarlardan kapatabilirsiniz.

Sohbeti Başlat
Yardıma mı İhtiyacınız var?
WhatsApp
Merhaba Size Nasıl Yardımcı olabiliriz?
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.

Kesinlikle gerekli çerezler

Çerez ayarları tercihlerinizi kaydedebilmemiz için kesinlikle gerekli çerezler her zaman etkin olmalıdır.

Bu çerezi devre dışı bırakırsanız, tercihlerinizi kaydedemeyiz. Bu da, bu web sitesini her ziyaret ettiğinizde çerezleri tekrar etkinleştirmeniz veya devre dışı bırakmanız gerekeceği anlamına gelir.